Årsresumé 2012 jan-jun

Januari
  • Finns inte så mycket att säga. Mådde dåligt psykiskt och var inte alls pepp på något. Tog mig ur skiten med hjälp av en person jag aldrig trodde att jag skulle vända mig till ang. detta. Människan sträckte ut en hand, jag tog den och fick ordning på mig själv igen.
  • Blev omvald som T-sek ordförande, klev av U-sek.
Februari
 
  • Jag och Donna startade en klubbhoppning på 80cm.
  • Började komma igång med dressyrträningarna för Camilla med Lucifer.
  • Instruktörerna på ÖOR hade kurs, jag fick rida Durum och Milan (det var detta pass som gjorde att jag föll för Durum).
  • Började jobba ihop med världens bästa arbetskollega regelbundet.
  • Letandet av egen lägenhet påbörjade.
  • Fotograferade Borg + Akillez och ridskolehästarna i hagen.
  • Myste ute i snön på Lucifer på uteritter.
  • HFA anordnade två aktiviteter. 
Mars
  • Var banchef på ÖORs ponnyhoppningar.
  • Fick testa att rida ridskolans nya häst Jarlene vilket slutade i tugga grus, haha!
  • Hälsade på min gamla ridskola i Sörsvedje och kameran hängde med.
  • Fotograferade en massa människor och deras hästar och ännu mer ridskolehästar.
  • Drog till fjälls med bästa vännerna över en helg och levde livet.
  • Björn Rosenström kom till stan och det blev fest hela natten lång.
  • Red fler privatlektioner på Donna för att få upp motivationen.
April
 
  • Fotograferade ridskolehästarna väldigt mycket.
  • Hopptränade med Lucifer för Johanna.
  • Red Durum i princip varje lektion.
  • Efter 2år fick jag äran att sitta på fina Cookie igen och det gick awesome!
  • Red Donna på Gunillaträning och jag var nöjd efteråt. Stort!
  • Hela månaden bestod i princip bara av jobb, torsdagsridningen, dressyrträningar och barngruppen.
Maj
  • Instruktörskurs för Ingrid Nyström.
  • Första dressyrträningen utomhus med Lusen.
  • Fick sitta på Camelia efter 5år igen. Det gick över förväntan!
  • Tog ett riktigt tufft beslut; valde att avsluta min och Donnas tid som ekipage.
  • Fotosäsongen drog igång.
  • Fotograferade ännu mer ridskolehästar (blir jag aldrig less på att fota dom?)
  • Fick vara med och föreviga ögonblicket då ÖORs ponnylag vann omg. 1 i div. 3 dressyr.
  • Gjorde tävlingsdebuten och LA-debuten med Lucifer efter 5års frånvaro från tävlingsbanorna.
  • Jag och arbetskollegan körde ner till Linköping på städutbildning.
Juni
  • 1 juni flyttade jag in i min underbara lägenhet.
  • Fick rida Candela för första gången och blev kär.
  • Hade bl.a. lyckats tappat 13cm runt midjan och var otroligt stolt över resultatet. 
Foto: Viktoria Westin
  • Gjorde de berömda galoppombytena.
  • Ridskolehästarna släpptes på bete och jag fotade.
Foto: Viktoria Westin
  • Startade både Durum och Lucifer på klubbtävlingen. Durum dängde av mig och Lucifer skötte sig exemplariskt.
  • Firade midsommar ute på Bergön med bästa människorna.
  • Ridskolehästarna släpptes på sitt andra bete och självklart var jag med även där.

Kommentarer
Postat av: emma

Hejsan Pernilla!
Tar du betalt för att fota nån?
Eller fotar du bara dom du känner


ram och hoppas du har en bra dag

Svar: Hallå! Jag tar betalt för fotografering. :)

Mvh Pernilla Larsson
Pernilla Larsson

2013-01-02 @ 13:13:50
URL: http://srcryttarna.blogg.se
Postat av: Emma

hur mycket tar du betalt?

Svar: 500kr/fotografering :)
Pernilla Larsson

2013-01-02 @ 14:56:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback