1 - 0 till Lucifer

Foto: Rebecka Borg
 
Lyckan som infinner sig när man kan rida ut precis när man vill, var man vill och med vem man vill! Jag och Annie styrde ett par superpigga hästar mot Häggesrundan. Trots att han var totalt knäpp sist jag red ut skötte han sig som en ängel, lite mer pigg än normalt bara. Inga tendenser till att dra eller bocka. Bra styrketräning i snö och backar, intressant diskussioner med Annie om allt mellan himmel och gjord och trav, trav och ännu mera trav! I slutet av turen började det snöa också, otroligt mysigt! Fick nästan tillbaka julkänslan är ett tag. :)
 
Vi bestämde oss för att gå från industriområdet till dubbelbanorna. Ni som ridit där vet att det är ett litet dike som hästarna kan titta till på. Lusen har gått där flera ggr, men nej då... Denna gång vr det läskigt så han sprang fort över, bockade till och snurrade en sväng. Mot alla odds var jag beredd och satt kvar. Han lugnade ner sig rätt så snabbt så tänkte att sista lilla biten hem får han skritta på långa tyglar. Precis när vi är på väg att svänga ner från björkbanan och mot stallet så kommer explosionen. Rakt upp flyger ponnyn, kröker rygg och jag landar rakt nere i djupsnön. Bakom mig hör jag världens skratt från Annie som ligger dubbelvikt på Graphics rygg som mest suckar åt Lusens påhitt. Tur att det är vinter så jag landade mjukt ;) Hahahahaha, är skyldig Annie en tårta kan jag känna...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback