Update hovböld

 
Att tvätta hålet med virkon har inte fungerat som det var tänkt; hålet har blivit både längre och bredare så jag ringde hovslagaren och bad om råd. Snäll som hon är tar hon sig tid samma kväll att titta förbi för att se hur vi ska göra. Så nu är det denna skötsel som gäller; fram till då snön har försvunnit ska hoven gå lindad dygnet runt för att ingen smuts eller liknande ska komma ner i hålet. Rider jag utomhus kan jag ta bort lindan och rida utan då snön är så pass ren. Det är framförallt jätteviktigt att han är lindad när han är i boxen eller går i ridhuset = då jag inte kan vara med vid in och utsläpp så får han även gå lindad i hagen. Ska så ofta jag kan lufta hålet, rengöra med vanligt vatten och efter en stund linda på igen. När våren är på ingång tar vi beslut hur vi ska lösa det hela då. Det här fixar vi utan problem! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback