Ponnyn levererade på clinicen

Foto: Rebecka Borg (vänster) och jag (höger)
 
Vad jag har sett fram emot denna clinic! Tycker det är otroligt roligt att få göra annorlunda saker! Och att vara i rampljuset ;) Under framridningen vet jag inte vad som hände. Han blev spänd, ovillig och kändes inte alls som han brukar. Kändes som att ta i en vägg i tyglarna, han la all vikt på framdelen och stupade framåt och framåtbjudningen fanns inte. 30min senare kände jag ingen förbättring och det var dags att rida min del i clinicen tillsammans med Johanna och Sara. Första stunden kändes inte alls bra men jag kan inte låta bli att sitta och skratta åt honom, det är den han är. Uppe i det blå vissa stunder och gör sina egna ljud och påhitt.
 
Sedan släppte det, jag fick han att jobba ihop sig i kroppen och samla ihop energin istället för att skicka ut den åt alla håll och kanter. Inte riktigt den power jag brukar kräva av honom men fullt tillräckligt med tanke på starten ;) Galoppen var magisk, traven var magisk, skänkelvikningarna blev magiska. När sedan Gunilla säger "då ska Pernilla visa galoppombyten då, det har Camilla sagt att ni kan". Eh, va?! Sagt och gjort, hon skämtade inte tyvärr. 4 försök, och på det sista gjorde ponnyn ett klockrent byte. Att sedan mötas av applåder från läktaren var bannemej häftigt för en sådan liten grej! :D
 
Så bra grund att bygga vidare på!
Vilka av er såg clinicen? Var den bra? Uppskattas denna typ av teori på teoriveckan? :)

Kommentarer
Postat av: Josefine

Clinicar är lätt det mest intressanta när det är teoriovecka, även andra saker också är intressant! :)

Svar: Kul att höra! Ska föra det vidare! :)
Pernilla Larsson

2013-02-27 @ 22:38:06
URL: http://josefinegidlund.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback