Ponnyn har bytts ut mot ett bergslejon

 
Trotsade vädrets makter och beslöt mig för att följa min planering till punkt och pricka. Finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder! Ponnyn var på tårna redan från början, känns som att han kanske behövde en lugn dag igår för att ladda och ta igen krafterna. Fullt ös hela träningen igen och denna gång galopperade vi hela travstigen runt 2ggr och han orkade ta sig igenom! Hans kondition har verkligen förbättrats otroligt mycket då han knappt orkade galoppera 350ms rakan första gången vi var ut. Han taktade, sprang åt sidan med öronen spetsade framåt och jag kan inget annat än sitta och skratta på hans rygg. Min finfina drömponny <3
 
Att han sedan bjöd på en ren Lucifer gjorde inte dagen sämre. Travstigen var skottad och på vägen förbi björkbanan hade dom gjort en plogvall. Jag skulle skritta fram och se hur hög den var för att sedan bestämma om det gick att skritta där eller inte. Ponnyn hade helt andra planer; med spetsade öron kastade han sig upp på vallen som om han trodde han var ett smidigt bergslejon och travar sedan iväg i djupsnö som nästan sträcker sig upp i alla fall halvvägs över hans ben. Hahaha, han gav mig i alla fall dagens skratt :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback