Lite självständig dressyrträning

 
Dressyrjobb idag! Tänkte rida igenom LA:1n igen och få igenom det som inte blev så bra på tävlingen. Travprogrammet kändes riktigt bra, speciellt volterna och ökningarna! Fin takt och balans och orkade samtidigt ta i bakifrån och öka. Känns riktigt bra att dom bitarna börjar falla på plats då han tidigare mest bara har sprungit iväg (jag börjar även hitta ett bättre samband mellan mina hjälper i ökningarna = han får mer stöd). Galoppen gick inte riktigt som vanligt, jag fick inte ihop honom som jag ville = han sprang iväg och tappade formen. 
 
Jobbade galoppen lite mer med rättvänd och byte till förvänd och tillbaka till rätt. Fick en mycket bättre känsla, han började bära upp sig själv på ett helt annat sätt och när det kändes bra valde jag att sluta för dagen. Inte lönt att nöta på för mycket med det som känns bra, då tappar både ryttare och häst motivationen :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback