Konditionsträning med travhäst

 
Konditionsträning idag på schemat! Körde som jag brukar med travslingan ovanför ridskolan, 3 varv är lagomt och fungerar riktigt bra i nuläget :) Ponnyn hade dock lite... vad ska man säga.... lite mycket nerver på utsidan, haha! Hoppade till lite då och då, tvärnitade i sin snygga "jag är travhäst"-trav och skyggade för några djurspår i snön och taktade istället för att skritta. Vad ska man göra annat än att skratta? Han orkade utan problem att galoppera ett varv runt idag också!
Sista varvet slog vi följa med Therese och Ribban för att få upp flåset lite mer. Han galopperade på i ett friskt tempo som var lagomt för dagen och orkade hålla det hela vägen. Sista sträckan la han till och med in en till växel. Känns otroligt bra att hans kondition blir bättre och bättre! Även jag fick jobba lite då jag körde något hål kortare läder för att jag skulle få jobba benmusklerna i lätt sits i varje galopp :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback