Klia din häst oftare

 
Sitter i soffan och njuter av en skön kväll hemma. Bredvid mig ligger nya numret av Hästmagazinet och det finns faktiskt en artikel som jag fastnat lite extra för, nämligen "Klia min rygg så kliar jag din". Den handlar om att få en bättre relation med sin häst genom att bara klia den precis som hästarna gör för varandra. Ta en kvart extra i stallet och umgås med din häst. Klia, massera, gosa, mys och bara var. Det är den kvalitétstiden som jag tror hästarna uppskattar mest. Att bara få bli ompysslad och känna sig älskad. Så ofta jag kan tar jag lite tid extra bara för att massera Lusen över ryggen, halsen och bakpartiets muskler. Det stärker vår relation och är även givande för hans muskler. Kanske måste gå och ta mig en egen massage också... Hahaha! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback