Dressyr barbacka med skolor och mellantrav

Nya favoritbilden! <3 Foto: Malin Nordin
 
Igår blev det inte världens bästa dressyrpass då han halkade runt rätt mycket och vågade inte riktigt trycka på. Tog därför igen det mer idag, på med träns och in i ridhuset barbacka! :D Fokus för dagen; jobba vidare med öppna i trav och mellantrav. Fungerar öppna så gå vidare och jobba med sluta. Grundjobb i galoppen.
Öppnan fungerade faktiskt sådär idag, mest jag som inte var riktigt 110% och kunde inte hjälpa honom till rätt läge. Därav struntade jag i slutan och fokuserade endast på öppnan. Efter en stund kändes det hyffsat så jag gick vidare. Mellantraven fick vi till efter några få ggr och då gav jag mig då jag kände mig riktigt nöjd med oss båda. Grundgaloppen är sååå mycket bättre nu än tidigare! Han går i stadig form i både varven, något bättre i höger fortfarande, har bra tryck och är mjuk och avslappnad. Jättekul med utveckling!
 
Måste också få säga att ryggmusklerna växer mer och mer, det känns jättestor skillnad när man rider barbacka då och då. Ska bli spännande och se hur grov han blir när han har musklat på sig klart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback