Hoppträning och konditionspass

 
Gårdagens hoppträning: Vi hoppade en bana med mycket serier. En långsida, 3 räcken, med 5 galoppsprång mellan hindrena. Sedan hindre -> båge -> kombination (1 eller 2 galoppsprång emellan). Jätte nyttig övning som var bra för oss som ekipage. Dock så var blev det antingen väldigt bra, eller lite mindre bra. Fick inget bra flyt i det hela utan det kändes antingen som det var av eller på. Ponnyn hoppar gudomligt bara jag rider som jag ska, det är helt sjukt vilken språngkurva han har fått, men när jag bara åker med så blir det platt fall. Känns som att jag har tappat känslan i hoppningen lite, jag vet att jag kan avgöra tempo och anridningen men igår fungerade det bara inte. Bara att jobba med känslan själv och hitta flytet igen. Tycker inte om när jag inte hittar känslan, känner mig bara dum som inte stöttar han så mycket som han behöver. Nya tag nästa gång!
 
Dagens konditionspass: blev något blandat, haha! Malin hängde på ut och det blev en massa efterlängtat prat och skratt! Det var verkligen jättelängesedan vi red ut tillsammans så det var välbehövligt! Lusen var pigg som en mört och positiv hela passet. Det blev lite halvt som jag tänkt men ibland behöver man bara vara också :D

Kommentarer
Postat av: Olivia Wiklund

Vad han är fin Lucifer :-)
Ni passar så bra ihop!

Svar: Tack så mycket! :D
Pernilla Larsson

2013-08-23 @ 15:40:26
URL: http://oliviaawiklund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback