Stressad för att jag gör för lite

Så länge jag kan minnas har jag haft massor av bollar i luften samtidigt. Inte en dag har gått då tankarna inte snurrat i hundranittio knyck och jag fått magont bara av att tänka på det. Det är fåtal dagar då det inte har varit så. Igår var det snarare tvärtom. Mycket projekt på gång runt omkring mig och jag är knappt delaktig i hälften av dom. Då får jag panik. Blir stressad och känner att jag gör för lite än jag borde. Bara för att jag inte är delaktig i allt. Förstår ni hur sjukt det är? Jag har massor av saker jag är delaktig i men ändå så känner jag inte en tillfredsställelse då nya saker kommer fram. Jag känner mig... otillräcklig och att jag inte ställer upp tillräckligt. *SMACK* Ibland behöver man ge sig själv en käftsmäll för att man ska vakna upp och se sin egen verklighet. Nu vill jag inte att ni ska tro att jag vill höra "men du gör ju så mycket!" och detta är för att hjälpa andra att inse att man duger precis som man är om man gör sitt bästa och satsar helhjärtat. Detta är vad jag är delaktig i iår:
  • Ordförande tävlingssektionen ÖOR
  • Representant för T-sek i huvudstyrelsen ÖOR
  • Ansvarig för att ordna tävlingsledare till 2013s klubbtävlingar
  • Hjälpa till att leta samarbetspartners för tävlingsmaterial (hinder, dressyrstaket, maratonhinder m.m.)
  • Tävlingsledare på ÖORs 3 lok/reg dressyrtävlingar 2013
  • Banchef på ÖORs lok/reg hästhoppning i juni
  • Ridledare
  • Ansvarig HFA
  • Hästägare
  • Tävlingsryttare
  • Heltidsanställd
  • Fotograf maj-sept för Equipe
Jag älskar mina uppgifter och älskar att genomföra och slutföra dem. Det är mycket göra och jobba med och mitt i allt det ska jag hinna med vänner, ta hand om lägenheten, träna, laga mat, ha ett liv utanför hästvärlden m.m. Just nu får jag ihop det och hinner med allt men vissa perioder hinner jag knappt leva för mig själv. Pressa inte er själva till den gräns som jag gör. Man mår inte bra varken psykiskt eller fysiskt. När man inte hinner göra riktig mat stoppar man i sig skitmat, man sover knappt och tar inte hand om sig själv. Det är inte rätt. Prioritera alltid dig själv först, inte vad andra vill att du ska göra för dem. Det är dig själv du ska göra nöjd, tillfredsställd och lycklig. Att leva ett liv med stress som vardag gör en trött, lättirriterad, hängig, magont (i värsta fall magsår och otroliga magsmärtor), sämre hår och naglar, utslag, sämre kontakt med vänner, hästen mår dåligt av det och massor av andra anledningar. 
 
Känns bra att jag själv kan upptäcka att jag tänker fel och kan rätta till det. Även om hjärtat säger emot måste huvudet ibland vara det sunda förnuftet för att resterande kropp ska må bra. Jag gör tillräckligt redan. Jag blir inte mindre omtyckt för att jag inte gör allt eller tackar nej till vissa saker. Punkt. Tänk på det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback