Erikträning dag 1

 
Helgens träning hade fokus på raka vägar och linjer. Uppvärmingen blev över två upphöjda bommar, från ena kortsidan till den andra och hålla en rak linje före, över, mellan och efter. Fungerade väldigt bra för vår del, vet att allt dressyrarbete är positivt för hoppningen! Då har man grundridningen gratis. I vänster varv lite vingligare men som rättades till snabbt. Sedan testade vi en rak linje snett igenom och därefter hoppa rak linje in, bryta linjen och vända in på en ny, oxer ut. Båda linjerna fungerade bra, bara jag red som jag skulle och hitta rätt tempo och rytm. 
 
Sedan la vi ihop allt och gjorde en bana av det hela. Första rundan kändes jättebra! Bra tempo, bra sug i bettet, fina språng och jag kände att jag red bra vägar och stöttade upp honom på ett väldigt bra sätt. Andra svängen lite mindre bra men jag är jättenöjd med vår insats! Att ta sig över en bana på 90cm när man hoppat höjder över 80cm 3ggr på ett halvår är bra gjort! Supernöjd är jag! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback