Sitsträning med Kasper

Önskade att få rida Kasper idag eftersom jag inte har ridit honom sen han kom till ÖOR (3-4år sedan?) och ville känna skillnaden. Började med att vi skulle tänja ut alla våra egna muskler genom streching på hästryggen. Körde även "grodan" några ggr, stod i lätt sits och red lätt utan stigbygler och joggade lätt igång hästarna. Därefter körde ett av de tuffaste pass jag ridit igång. Utan stigbyglar hela passet utan sista 10min. Men vet ni vad? VILKEN KÄNSLA! Kunde bara sitta och finlira hela passet och underhålla gångarterna. Tusan vilken fin häst Kasper är! Tryck i bakkärran hela passet, fick till fint gung i ryggen, mjuk och lätt i handen och jag kan helt ärligt säga att jag red med magmusklerna HELA passet. Slappnade inte av en sekund (förutom skrittpauserna) utan höll fokus. Vi skulle fatta galopp från skritt och hästen står seriöst och trampar på stället, sätter sig på rumpan och gör klockrena galoppfattningar. Känslan i galoppen ska jag inte ens tala om, svävar på moln! 
 
Ååh, detta pass kommer jag leva länge på! :D

Kommentarer
Postat av: sofiaa vikman

Men vad hade du förväntat dig? ;) han är ju bässst

2012-09-28 @ 00:44:09
URL: http://wikman.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback