Övergångar på volten


Foto: Rebecka Viklund, HT -2011
 
Dressyr idag på uteplan med tävlingsgruppen. Värmde upp självständigt i alla gångarter. Jobbade mycket med böjda spår, mycket tempoväxlingar och avcheckning av att han är mellan hjälperna och inte "faller isär" som igår. Det funkade sisådär men bättre känsla än igår var det i alla fall! :) I högergaloppen var han gudomligt fin, var bara att sitta och le upp över öronen av lyckorus. I vänster fick han något tuppjuck och drog iväg några ggr men till slut så fick vi ordning på den också ;)
 
 
Dagens huvudövning var arbete på volten med mycket övergångar. Första övningen ser ni med grön text; skritt - galopp - trav - skritt. Ni ser själva vid vilka koner som allt händer. Andra övningen var skritt - galopp - skritt - galopp. Tycker inte riktigt att jag fick in flytet i denna övning. Eftersom jag inte hade han på plats redan från start så hann jag aldrig att få till det mellan gångarterna så att säga. Blev springit och inte alls någon bra känsla. Valde att självmant lägga in volter i volten bara för att få till det någorlunda och inte stressa fram i övningen. Galoppfattningarna var det bästa idag, inte helt hundra men så mycket bättre än tidigare (speciellt i vänster varv)! :D Måste även ge mig själv lite cred också och säga att min sits var faktiskt riktigt bra och jag får mer och mer kläm på min vänster hand. Kul att man utvecklas på flera plan och märker det även själv!
 
Det kan inte gå bra alla ggr, men istället för att deppa ihop så tar jag med mig det som gick bra och kommer igen nästa gång!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback