Bomserier och studs på halvvolt

 
Cavaletti igår med Candela :) Spännande att sitta på en häst större än 1,48m igen, haha! Jobbade mycket på volterna i uppvärmningen, övergångar och galpppfattningar. För första gången på väldigt länge (på annan häst en Lusen) så kände jag att jag hade full kroppskontroll = stadig och stabil sits. Armbågarna intill midjan, red med magen och behövde bara underhålla gångarterna så hon inte tappade ut bakbenen efter sig. Jättefin känsla rakt igenom!
 
Dagens övning: Trav över bomserierna i serpentinbågar. Vid X fatta galopp och kom på studsserien som ligger på en halvvolt. Hopp - 1 galoppsprång - hopp - 1 galoppsprång - hopp.
 
Först tänkte jag att det skulle bli plättlätt men när hästen inte riktigt var så mjuk i insidan blev det riktigt klurigt! I höger kände jag att jag inte riktigt fick till det som jag ville men till vänster så rättade vi oss och det blev en bra känsla igenom hela övningen. Så kul när gammhästen är på hugget och tycker livet är lajbans ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback