Banhoppning med grus innanför byxorna

Foto: Viktoria Westin, våren 2012
 
Hopplektion i fredags med tävlingsgruppen, banhoppning på schemat inför söndagens klubbtävling! Körde på samma upplägg i uppvärmningen som i onsdags; mycket flytta bogarna, tempoväxlingar, sidvärts och böja igenom sidorna. Pigg som tusan var ponnyn och försökte dra iväg några få ggr också. Behöver jag ens säga att jag bara sitter och skrattar? Nej, tänkte väl det. Molly och Mulle på nya äventyr!
 
 
Började med att hoppa fram genom travhoppning. Pigg och bjöd fint mot hindrena. Hoppade ett räcke några ggr också där han var minst lika fin. Innan vi skulle börja hoppa bana skulle vi hoppa ett räcke med lite tittiga moln under. - Pernilla, kommer du ihåg det hindret? Det som vi alla flög av på i våras inomhus! - Äsch då! Jag sitter ju på Lusen nu, det är inga problem!
Jo tjena mittbena... Styr mot hindret, han bjuder jättefint framåt men i sista stund är det som han tänker till, tvärnitar och kastar sig åt sidan. Poff, rakt ner i gruset. Ligger och skrattar åt hela situationen medan ponnyn går runt, runt mig som om han skrattar för sig själv. Han ser också äckligt nöjd ut. Om någon frågade om det gick bra? Njaa.. Fick denna reaktion istället; men pernilla.... Schysst, jätteschysst.
 
Styrde mot hindret igen, nit. Styrde mot det en tredje gång och då kom vi över. Hoppade banan på ca 80cm och det flöt på riktigt bra. Fick inte igenom bytet i galoppen i bågen så den vägen blev inte helt hundra. Fick ta om den tills det satt åt båda hållen. Avslutade med bra känsla genom att hoppa molnhindret igen. Finafina ponny! Vilka språng han bjöd på vid vissa tillfällen! :D  Liten notis bara, när jag kom hem och skulle hoppa in i duschen rasade det grus från byxorna. Kan svära på att jag hörde en ponny fnittra på långt håll just då...

Kommentarer
Postat av: Olivia Gustavsson

haha ^^hoppas det gick bra när du ramlade av :)

Svar: Haha, ingen fara med det ;) Är rätt van vid det här laget så... ;)
Pernilla Larsson

2012-09-22 @ 23:21:50
URL: http://oliiviiagustavsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback