I'm taking over!

The one and only Lusen the boss here!
 
Har det rätt så chill såhär på lördagkvällen. Gammtanten bredvid snarkar så hon blåser luftbubblor med näsborrarna och det stora åbäket bredvid står och lurar i mörkret. Hör något mummel om skolor hit och dit, något om öppna hör jag. Pratar han om Strömsholm som ska öppna eller alltså va? Det är väl redan öppet? Snacka om arbetsskada... Själv står jag och är helnöjd över min prestation idag! När människorna väckte mig imorse öppnade dom boxdörren och säger varsegod. Jaha...? Ser att den lilla gula och hans kompanjon försvinner ut... MOT STÄPPEN! FRIHETEN! Hovarna hinner knappt nudda marken, så fort springer buffalo mulle när nosen tar sikte mot stäppen, solen, gräset, manen som fladdrar och... OH MAT!
 
Ja, okej då. Stäppen får vänta. Det är inte varje dag man kan äta hur mycket som helst. Sätter grymt mycket respekt i mupparna som jag mot min vilja måste umgås med. Behöver bara kasta mitt vildhästöga på dom så flyttar dumskallarna på sig. Mer mat till mig, awesome! Efter att jag chillat ett tag och knuffat lite på dom andra börjar det regna. Stora regndroppar som hotar vildhästarnas existens! Ställer mig vid öppningen och förväntar mig att människorna ska släppa in mig i värmen och till maten! Den tog ju slut för sisådär flera timmar sedan.. Jaha, här kommer brudarna. Inte går det fort heller. De små dvärgarna går mot grinden framför mig, dom öppnar och MOT STALLET! Med vindens snabbhet galopperar jag mot maten, värmen och KLONK! Jaha. Schysst. Smäller igen dörren mitt på mulen min. VAD NU?! En övervuxen dvärg tar tag i mig och... HON LEDER TILLBAKA MIG TILL HAGEN! ALDRIG!! Som den vildhäst jag är sliter jag mig iväg och galopperar tillbaka! Mohahaha, trodde att dom kunde överlista mig... Onej... Jag ser.. Jag ser... Den lilla irriterande människan. Crap. Hon är inte att leka med. För att visa min kraft och styrka travar jag på stället och laddar för att vända om på en 5-öring! Oh, mer mat i hagen! Hon släpper, jag springer mot maten men kommer på att godiset är inne! Vänder om och men va in i... DIN LILLA SKIT! Står där och flinar som värsta clownen. Rätt lik ändå med tanke på fågelboet hon har gömt under kepsen... Försöker finta pygmen men hon överlistar mig. DU MÅ HA VUNNIT STRIDEN MEN INTE KRIGET! Nästa gång... nästa gång... Men erkänn att jag är lätt grymmast på stäppen som fintade alla där ett bra tag?! Jag är kung, kung, kung...

Hade ett snack med den gula killen i hagen idag också. Den lilla som ser ut som ett troll, you know who I mean? ;)wink Han pratade på om att han kan klå mig i vilken tävling som helst. Jag antog utmaningen lätt! Jag lyckades med min klipskhet lura honom att köra bäst av 3 i "kast med liten irriterande människa". Känns som att jag kommer vinna överlägset med tanke på att människan snackar om någon fjollträning imorgon.... Hon ska bara veta hur mycket jag har laddat senaste dagarna på grund av mina krigsskador.. Dumma, dumma människa... Gräver sin egen grav, mohahahaha! Ska jag sikta på en bajshög eller en frivolt upp på läktaren? Hmm.. Tur jag har hela natten på mig... Hähähä...
 

Kommentarer
Postat av: Therese Bjuhr

Hahahahah låter precis som lusen busen!

2012-10-06 @ 22:24:34
URL: http://myworldinmyeyes.blogg.se
Postat av: Anonym

sv HAAH din sjuka jävel! :P

2012-10-08 @ 19:36:24
URL: http://lavitadilovisa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback