Det blir bäst såhär



Anmälan är återtagen. Det fungerar inte längre. Testade Donna idag i tävlingsgruppen, knappt halvvägs in i lektionen brast det. Det är inte såhär det ska kännas när man rider i en tävlingsgrupp. Man ska inte behöva se de mål man satt upp och de ambitioner man har flyga iväg. Väljer att behålla anledningen till beslutet för mig själv.

Foto: Malin Nordin

Det blir bäst såhär. Jag ser det inte som ett misslyckande. Jag ser det som att vi har inte mer kvar att ge varandra just nu. Inte denna termin, kanske inte nästa och kanske inte överhuvudtaget kommer vi tillbaka. Jag vet inte vad framtiden visar men i nuläget finns inte "vi = jag och stora bulldosern". Fina, underbara, vackra Donna. Oj vad denna häst har lärt mig mycket. Och så mycket vi har gått igenom. Det tar som tusan i hjärtat att erkänna att det inte går längre. Det skär, svider och bultar. Tårögd är jag också. Men som sagt, det blir bäst såhär. Med i hjärtat och i tankarna ska jag ha känslan som var på bilden. Då var jag lycklig, hade ambitioner och såg en ljus framtid med henne. Vi var ett team som ville åt samma håll. Jag skrattade mig igenom passen på hennes rygg och njöt av varje sekund. Det ska jag ta med mig.

Kommentarer
Postat av: Borgis

<3

2012-05-11 @ 19:57:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback