Banhoppning med Rambo

Hoppning som sagt i torsdags på Rambo :) Tycker om ponnyn jättemycket, riktigt trevlig att rida och får man han bara motiverad hänger han på på det mesta! Dock var det helt annat under uppvärmningen... Han slängde med huvudet, studsade på stället, försökte dra iväg, lyssnade bara halvt för mina hjälper och var allmänt dryg. Från början gjorde det inte mycket då jag trodde han skulle ge sig men nej då, då var jag tvungen att ryta till och då blev han lite bättre. Ny erfarenhet för min del! När vi började hoppa fram var han precis som vanligt, tror att han bara väntade på att få ladda mot ett hinder...

Dagens hoppövning: banhoppning. En bana som bestod av ensamstående hinder, kombination och linjer. Jätte nyttig övning där det svåra är att hålla ett bra tempo hela banan igenom, planera vägarna och bara hänga på.

Av någon dum anledning tvekade jag mot hinder 1 och 2, jag backade av för mycket och det blev konstiga språng. Efter oxern i kombinationen vaknade jag upp, drev på i ett bättre tempo och då flöt det på mycket bättre. Jättebra träning för mitt psyke att lösa min tveksamhet under pågående banhoppning!

Får ni chansen, hoppa denna ponny. Så otroligt ärlig mot hinder och får upp självförtroendet på ryttaren. Han stiger bara mer och mer i mina ögon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback