Acne?

Petra om Bildbomb från dressyrlektionen:
Jag heter Petra och går i klass 7 i en skola i Stockholm. Jag hittade din blogg via en kompis som läste den och direkt när jag kom hit kände jag verkligen att; denna ska jag följa dagligen! :D
Jag har acne, som jag verkligen skäms för, mest i pannan och därför går jag visad i lugg. Jag passar verkligen inte i det och vill gå så för att jag inte vill visa mina finnar. Vad tycker du om folk som har acne, om jag nu skulle ta bort luggen också börja alla reta mig osv, vad tycker du och vad tycker du jag ska göra? Svara gärna i ett inlägg då jag inte har blogg.

Svar: Oj! Vilken svår fråga! Kul att du hittade hit kan jag börja och säga :)
Det är absolut inget fel med folk som har acne! Det jag kommer på just nu är att du kan testa en massa krämer och sånt som tar bort acne, gå till apoteket så kan dom säkert hjälpa dig! Foundation eller något annat smink kanske kan hjälpa dig att dölja det tills det är borta? Kan som sagt inget om smink, haha!

Och sedan till att alla kommer börja reta dig, är det verkligen dina kompisar? Låter inte som det! Kompisar ska stötta en när man stöter på problem som man tycker är jobbiga och verkligen inte göra situationen värre! Människor om retar andra för sitt utseende har bara själv ett otroligt ointressant och tråkigt liv så dom vill dra ner andra i sin skit. Man ska acceptera och respektera andra människor! Det spelar ingen roll om mina kompisar gillar rosa, ser på hockey, sminkar sig, älskar kläder, shopping, har agility som intresse eller vad som helst! Bara för att dom inte är som jag så är dom inte mindre värda för det! :D Börjar dom säga något så ignorera dom bara, får folk inget gensvar tillbaka som dom hoppats på så lägger dom ner ganska fort.

Jag hoppas att det blev en hyffsat vettigt svar på din fråga, är som sagt inte så insatt i ämnet men det är vad jag skulle göra! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback