Ryttarmärke 1, dressyren

Idag har mina elever ridit ryttarmärke 1, dressyrdelen. Vi började med att värma upp tillsammans i skritt och trav, repetera övergångar, nedsittning och några ridvägar. Eftersom jag känner att jag inte vill bedömma mina egna elever så bad jag Sandra hjälpa mig. Haha, tror att jag var mer nervös än vad mina elever var :D

Alla mina elever red så otroligt bra dressyrprogram idag! Fina vägar, bra blick, mjuka hjälper och rätt inställning till det hela! Alla blev godkända, oj så roligt det känns! För första gången får jag vara med när mina egna elever tar ryttarmärken, känns otroligt stort! Nästa vecka är det teorivecka så det blir ett uppehåll innan vi rider cavalettitestet. Tror att det kommer bli lätt som en plätt! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback