Programridning med ponnyn

Gårdagens dressyrpass blev på en MYCKET taggad och speedad ponny. Vissa stunder var han mer uppåt än framåt och benen for åt alla håll och kanter. Efter mycket övergångar, skänkelvikningar och några få förvända galopper så lugnade han ner sig något. Haha, sötnöten. Han kändes i alla fall såååå fin! Svävade på rosa moln efteråt. Efter uppvärmningen var det programridning, Helen tyckte att jag skulle rida LA:1 så det gjorde jag. Hade inga förväntningar överhuvudtaget utan huvudsaken att vi fick en bra känsla. Se filmen nedan, behöver jag säga att han totalt förvånade mig och tog mig upp bland molnen?

Övergångarna trav-galopp sitter inte 100% och igår hade vi lite problem med att han inte riktigt sökte stöd på bettet = jag la på för lite skänkel vissa stunder. Men annars, ojojoj. Fina ponny!

Kommentarer
Postat av: Karro

Men så söt! Såg riktigt bra ut! :-)

2012-03-27 @ 22:45:34
URL: http://www.forshastgard.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback