Motivationen tillbaka

Dressyrträning idag, utomhus dessutom! Otroligt härligt att få träna ute istället för i ridhuset, blir lite roligare med omväxling om man själv inte har möjlighet att ta sig ut så ofta, detsamma känner nog hästarna! Då jag och Donna haft få träningar då vi verkligen klickat så ställde jag absolut noll krav idag. Kände bara att jag skulle känna mig fram och koncentrera mig på att komma till bra ridning.

Så fort jag kortade tyglarna så fungerade allt. Donna var mjuk och lätt i munnen, gick på framåt med egen motor, enkel att reglera och allmänt jättetrevlig att rida! Trots att det var längesen hon var ute sist så var hon lugn, koncentrerade och enkel att jobba med. Dock tyckte hon att hon skulle busa vissa stunder och drog iväg, själv satt jag bara och skrattade. Man känner så väl om hon är rädd eller gör det bara för att, haha!

Sedan gick vi in och tog galopparbetet på grund av att underlaget inte riktigt var gjort för det. Där inne var hon minst lika fin! Måste säga att hon fick tillbaka min motivation som jag trodde var på väg bort. Hoppas att denna känsla håller i sig i fortsättningen! :D

Fin fina Donna, foto: Malin Nordin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback