Liksidighet med Durum

Dressyr idag med Durum! Fortsatt arbete med liksidigheten på hästarna (och även ryttarna för den delen). Här är dagens huvudövning:
Forma väl genom hörnet och vänd sedan upp mot X, flytta undan för ytterskänkel i en skänkelvikning. Rakställ och rid rak fram mot A/C. Själv valde jag att göra en travökning där. De som red mer utbildade hästar gick in i en öppna för samma skänkel som flyttar. Efter några ökningar bytte jag till öppna. Därefter samma sak igen på andra långsidan.

Vet inte riktigt vad jag ska säga, så otroligt fin ponny! Förstår inte att jag inte ridit han tidigare, otroligt välriden för att vara en liten "emil i lönneberga". Flyttade undan enkelt för skänklarna, mjuk och lätt i munnen, fin framåtbjudning, riktigt bra galoppfattningar emellanåt och riktigt stadig i formen. Så söt ponny, vissa galoppfattningar som jag tog från skritt satte han under sig något så otroligt och hade riktigt fin tretakt de första galoppsprången innan han faller tillbaka till fyrtakten och orkar inte mer.

Till alla som rider på ÖOR; rid Durum om ni får chansen. En sådan positiv och arbetsvillig ponny som väntar på nästa hjälpgivning så ambitiöst är svårt att hitta! :D

Dagens outfit! Shit, hade det inte varit för mitt snygga ansiktsuttryck hade man kunnat tro att jag började likna en modebloggare, haha ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback