Jarlene aka. Jalle

Efter dressyrträningen igår frågade Helen om jag vill rida med i gruppen efter på nya tillskottet Jarlene. Var bara att göra i ordning hästen lite snabbt och in i ridhuset. Låt mig tillägga att det är första gången jag rider en unghäst (han är som en unghäst; vinglig och lite grön i ridningen men otroligt snäll). Det var en annorlunda och rolig upplevelse måste jag säga! Trodde från början att det inte alls skulle gå överhuvudtaget men tilll min förvåning gick det över förväntan! :D

Av någon anledning rider jag totalt annorlunda när jag sitter på lite försiktigare hästar eller hästar som jag vet är känsliga. Det kändes lite som att "åka häst" vissa stunder faktiskt, haha! Mjuk och fin häst som verkligen försöker göra rätt men blir lite förvirrad när han inte riktigt vet vad man vill att han ska göra. Tror att det kommer att bli en toppenhäst till ridskolan när han blir lite mer trygg i ridskolelivet och får utbildas lite mer! :)


Kommentarer
Postat av: viktoria westin

SV; Tack! Ja förra stallvärdinne ridningen funkade

ingenting alls, så jätte glad efter gårdagens lektion :)

2012-03-10 @ 10:15:51
URL: http://vwestin.blogg.se/
Postat av: viktoria westin

hehe fel bloggadress där

2012-03-10 @ 10:16:17
URL: http://viktoriawestin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback