Hoppning med Lusen

Hopplektion ikväll med buslus! Blev lite ändringar då det kom in en del avbokningar så tyckte det var snällare mot Donna att hon bara behövde gå 2 pass istället för 3. Banhoppning stod på schemat och det var huset som bana. Värmde upp, han var inte lika mjuk som han brukar vara men fullt godkänt. Hoppade fram på ett kryss, räcke och en oxer. Han bjöd superfint på allt! :D

Under själva banhoppningen kände jag mig stressad på grund av tiden då vi var lite sena (jag ska inte behöva känna mig stressad men gjorde det i alla fall). Första hindret, en oxer på ca 80cm, kändes så otroligt bra! Han hoppade av rätt och med en teknik som han bara plockar fram om han har bra energi och man lägger honom rätt på hindret. Resten av banan var bara kaos; urusla vägar, kom fel på varje hinder och han fick alldeles för konstiga språng för att jag skulle hänga med bra. Nej, usch. Första hindrets språng lever jag på ett tag, resten glömmer jag nog.

Foto: Rebecka Borg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback