Bommar och hjärngympa med Durum

Haha, förstår ingenting just nu. Fick Durum för tredje gången i rad! Dock kändes det mer positivt när det var cavaletti så man får känna på honom på bommar och hinder också :)

Trava över bommarna (bomserien till höger och trava "uppåt"), fatta därefter galopp och galoppera över de två små sockerbitshindren som är på serpentinbågarna. Ta därefter ner hästen till trav, över bommarna och sedan galoppfattning igen. Hoppa studsserien, ta ner hästen till trav och börja om.

Under uppvärmningen kändes Durum ok, varken ovillig eller WOW som han har känts tidigare lektioner. Dock när jag satte mig ner i traven och kunde rida mer med sätet så fungerade det bättre. I galoppen testade jag att stå i lätt sits och då flöt det på mycket bättre! Han hittade en bättre takt, fick en någorlunda bättre rundning i sprången och blev mer nöjd med situationen.

Under själva huvudövningen (som syns här ovan) så var det mycket upp och ner. Vissa delar vissa ggr kändes han riktigt trevlig; vi kom rätt på hindren, hittade en fin rytm i galoppen och han travade på fint och mjukt över bomserierna. När det var inte alls lika bra hade vi fel galopp genom bågen, kom fel in i studsen och var i allmän otakt.

Nej, jag tar med mig de bra stunderna från lektionen och minns dom! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback