Uteritt Candela

Igår blev det uteritt med torsdagsgruppen :) Jag har alltid varit halvt osäker på att rida ut med en häst jag inte känner och igår blev jag tilldelad Candela. Hon har alltid sett ut att vara en lugn och trygg häst så jag tog mig i kragen och hoppade upp. Jag ångrar mig inte en sekund! Lyssnade på allt jag sa, gick i ett bra tempo där jag kände att jag hade kontrollen och gjorde aldrig några försök till bocksprång eller sticka om dom andra. Sista galopp kunde jag sitta med halvlånga tyglar och kom på mig själv med att sitta och le och njuta för fullt av galoppen!

Alla behöver vi rida hästar som stärker upp vårt självförtroende, oavsett om det handlar om uteritter, dressyr eller hoppning! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback