Ett ögonblick så betydelsefullt

 
Tillslut kommer man till ett ögonblick då allt plötligst går upp för en. Det är över, det är dags att gå vidare. Ärret som sitter kvar slits upp gång på gång och hoppet lever vidare. Tillslut så börjar hoppet svalna och gräver sig ner djupare till i princip obefintlighet. Hjärnan tar över tankebanan och struntar fullkomligt i vad hjärtat säger. Dags att placera minnena och bilder långt bak och bevara dom väl. Det är dags att ta steget in på ny stig och vidga synfältet och se något mer bortom horisonten. För det finns något mer, det måste det göra. Men mitt i allt så slår hjärtat fortfarande för dig. Tusen ggr om. Med passion och kärlek så det räcker och blir över. Som en sångare sjöng; en del av mitt hjärta kommer alltid slå för dig. Du betyder helt enkelt för mycket för att kunna ta steget fullt ut. Men för min egen skull ska jag försöka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback