Drumdrum aka. Durum med caprillibana

Eftersom Durum ska säljas så fick jag rida han idag då jag hade med mig Julia som skulle fota :) Så lite annonsbilder blev tagna + att jag fick en till att filma! Kommer bli nyttigt att se filmen sedan då känslan var en sak men ibland tyckte inte Camilla samma sak, haha!

I uppvärmningen var han lite stel, sköt ut bogarna och hade ingen ärlig framåtbjudning. Jag känner själv att jag inte riktigt kommer åt honom under lättridningen så efter 10min satte jag mig ner och det blev stor skillnad! Han tog i med bakdelen, jobbade på framåt och var mjuk och lätt i handen. Tog galoppfattningarna bra, svarade fint på alla hjälper och var jättepositiv till allt arbete! Galoppen har blivit så mycket bättre på honom; fortfarande något svag i vänster varv men stor skillnad! Högergaloppen, ojojoj! Mums på den!

Sedan blev det en caprillibana som innehöll upphöjda bommar på rakt spår, skänkelvikningar, volter, volter med bommar, galoppfattningar, övergångar, halvhalter. Mycket att tänka på med andra ord! Jättebra övning för både mig och Durum då båda behöver bli lite kvickare i hjälperna ;) Jag tycker att vi fick till ett bra flyt genom hela! Vissa ggr glömde jag ytterhjälperna i volterna och var inte nog kvick i början av skänkelvikningarna. Annars fullt godkänt!

Någon kommer verkligen att få en bästa vän för livet som man kan ha roligt med i alla kategorier! Världens mysigaste ponny som älskar gos, positiv till allt arbete, älskar att hoppa och har sådan livsglädje så smittar av sig!



Foto: Julia Lundberg

Kommentarer
Postat av: ester

Han är så söt :')

2012-06-15 @ 14:37:52
URL: http://esterolsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback