Gårdagens tävling

Foto: Viktoria Westin

Dressyr med Lucifer: Beräknade tiden lite fel inför första klassen som var en LB:1, så jag skrittade på i lugn och ro och värmde upp han ordentligt. Travade sedan igång honom med mycket böjda och raka spår och varvbyten. Helt plötsligt skulle jag till collecting ring så jag galopperade honom i båda varven och sedan in på banan. För ovanlighetens skull reagerade han mer på att jag blev stressad = han blev spänd. Haha, INTE bra planering ;) Inne på banan kändes han lite loj, berodde nog på den fuktiga värmen som dök upp från ingenstans. Känslan var bra trots det, var väldigt nöjd med ritten. En bra känsla genom hela programmet och vi gjorde vårt bästa. Det slutade med 60,0%!

Inför andra programmet var jag ute i bättre tid och kunde värma upp i lugn och ro. Mycket skritt och trav under lättridning i början med många olika krumelurer, skänkelvikningar och halvhalter. Han var mycket mer avslappnad denna gång och lyssnade bättre på hjälperna. Gick sedan över till galopp och kollade så att den förvända satt utan problem. Inne i collecting ring blev det mycket sidförande för att få honom uppmärksam på de hjälperna. I programmet var han jättefin! Han gjorde verkligen sitt bästa och känslan var bättre och power + energin! :D Vi red ihop 55,81%! Det är några poäng bättre än sist så jag är grymt nöjd!



Hoppning med Durum: Haha, sötbollen. Han var otroligt spänd och förstod inte alls vad som skulle hända från början. Så det blev mycket dressyrridning för att få han att fokusera på mig och inte titta på allt annat. Inne på framhoppningen travade jag runt för att han skulle få titta, sedan galopp i båda varven för att sedan hoppa fram. Han skötte sig exemplariskt! Hoppa av rätt och koncentrerade sig på det vi gjorde. Inne på banan fick vi sällskap av Rebecka och Putte, kände att kan man underlätta så mycket som möjligt så gör jag det :) Första försöket på 50cm nitade han på ett hinder men hoppade sedan felfritt. Andra försöket kändes han jättefin, bjöd framåt och... gjorde en tvärnit, tappade balansen, blev rädd, gick ner på knä på sidan, lämnade mig på marken och tog sig upp själv. Hahahaha, vad ska man göra? Kunde bara skratta och satsa på nästa klass.
I andra klassen (2 starter emellan) så nitade han på ett hinder i första försöket. I andra försöket tog han sig runt hela banan med ett litet pet bara. Fullt godkänt för honom! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback