-13cm på 4 veckor



Jag är så stolt över mig själv. Resan jag pratade om för en månad sedan? Jag har tagit mig förbi tuffaste delen. 4 veckor med tanke bakom varje måltid, nyttigare mat och regelbundna powerwalks har resulterat i -13cm runt midjan och en byxstorlek mindre. Resan är inte slut än; jag kommer fortsätta att försöka äta så nyttigt jag bara kan (dock inte samma strikthet som jag har gjort), fortsätta med powerwalks och börja styrketräna nu de närmsta dagarna (måste flytta klart först bara, all tid går till det). Världens bästa filidutt ska hjälpa mig så jag kommer bli biff! :D

Jag mår så mycket bättre med regelbunden träning och nyttigare mat. Hela kroppen fungerar på ett bättre sätt och jag känner mig lyckligare. Jag orkar mer och det visar sig främst i ridningen där utvecklingskurvan går rakt upp. Självförtroendet växer och jag trivs så mycket bättre med att känna mig tränad! Jag vill poängtera att jag inte uppmuntrar till någon som helst form av bantning eller liknande. Jag valde att göra detta för min egen skull då kläderna började sitta tajtare. Jag valde att göra det för att utmana mig själv och hitta en sundare och bättre livsstil som gör hela mig lyckligare. Nu ska jag fortsätta jobba för att göra min kropp starkare så att jag orkar mer i alla situationer och framförallt ridning = bli en bättre, starkare och smidigare ryttare. Vill man göra en förändring så ät nyttigare och träna mer, det ger resultat! Precis som jag har gjort :D

Kommentarer
Postat av: Ida

Bra jobbat Pernilla!

Viktigast är hur man mår, alltid.

Försöker och kämpar själv, och lyckats gå ner en 6-7 kg. Men det största är att man sover bättre, mår bättre, orkar mer. Absolut viktigast!!

Fortsätt kämpa! Du är en bra förebild för alla!

Kram

2012-06-04 @ 21:40:54
Postat av: Karro

Wooow! Bra jobbat! Du ser supersnygg ut! Vad inspirerad jag blir att själv ta tag i lite trivselvikt.

2012-06-04 @ 21:57:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback