Hur svårt ska det vara att förstå?!

Jag trodde inte att jag skulle behöva bli arg en gång till. Tycker att jag gjorde det klart förra gången men tydligen förstår inte alla. MINA BILDER ÄR STRÄNGT FÖRBJUDNA ATT TA, FÖRÄNDRA, REDIGERA, PUBLICERA UTAN MITT TILLSTÅND!
 
Hur svårt kan det vara?! LÄGG NER! Att stjäla en bild är ett brott mot upphovsrättslagen! Det är lika illa som att gå in på Gallerix, ta en av deras bilder och vandra ut därifrån. Jag vill inte behöva skriva ut en massa text som förstör bilderna bara för att vara säker på att ingen tar dom. Va fan. Skärp er.
 
I fortsättning kommer jag inte vara snäll längre och be de skyldiga ta bort bilderna. Jag kommer att vara rosenrasande så att det kanske går in för en gångs skull..

Kommentarer
Postat av: Anonym

tycker du inte ska vara snäll nå mer utan amäl på engång så folk fattar att de är fel, du är för snäll och de vet alla om haha ;)

Svar: Haha, joo. Det håller jag med om men ibland så måste man tänka till i hela situationen också så det inte blir mer fel än rätt.
Pernilla Larsson

2012-07-06 @ 11:41:20
Postat av: Anonym

Men säg det till dom var och en ist för att skriva det här!!

Svar: Jag säger alltid till personerna i fråga också men tycker som sagt att det är viktigt att även ta upp det i bloggen så att inte fler gör samma sak.
Pernilla Larsson

2012-07-06 @ 12:00:04
Postat av: Hasse

Men polisanmäle då! Har dom så svårt att fatta efter flera varningar så ska dom få faan tycker ja!

Svar: Som jag svarade tidigare; i vissa situationer måste man tänka till en gång extra så att det inte blir mer fel än rätt.
Pernilla Larsson

2012-07-06 @ 19:43:41
Postat av: Christina Viklund

Anmäla kanske är lite väl hårt... Ffa om det är ungdomar som "lånat" dina bilder. Tror inte att folk gör fel medvetet utan man vet helt enkelt inte vad som gäller. Dina bilder är väldigt fina, klart vissa kan vara frestade att "låna" dem.

Svar: Ja, jag håller med dig här och hittills har aldrig någon anmälan behövts utan jag har pratat med personen i frågat och förklarat att det är bildstöld. Ofta så förstår dom och tar bort bilderna direkt! :)
Pernilla Larsson

2012-07-06 @ 23:38:17
Postat av: therese

Om dom nu vill ha bilder på hästarna or whatever så kan dom ju knäppa själv eller hosta upp pengar och köpa bilder, tycker det är lågt att stjäla!

2012-07-06 @ 23:59:07
URL: http://myworldinmyeyes.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback