Första dagen med Samiron

Fin, fina Sammy!
 
Idag var första dagen av 4 som jag ska ta hand om Samiron då Ramona är utomlands :) Tog ett pass på ridbanan för att känna igenom honom och se hur mycket ridning som är kvar i mig efter några veckors uppehåll, hahaha... Det kändes riktigt bra! Han är så otroligt välriden, positiv och trevlig häst så för mig var det bara att koncentrera mig på min egna sits och ridning så gick han som en klocka! Måste ändå säga att det inte bara är att sitta och åka; glömde jag ytterhjälperna föll han ut,, glömde jag skänkeln för en stund slog han sig fri och hamnade jag på andra tankar slog han sig fri och stod och studsade på stället istället. En mycket bra häst för mig att rida med andra ord! Längtar redan efter imorgon! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback