Dressyr med skolorna och mer enkla byten

Finfina killen!
 
Igår blev det ett dressyrpass på banan. Värmde upp i låg form med serpentinbågar och volter där jag flyttade han undan för innerskänkel utåt. Han tyckte att det var rätt jobbigt att jobba så och bära sig själv men till slut så satt det! :D Tog lite galopparbete på volter och raka spår, lite grundarbete. Skrittpaus, därefter jobbade jag med öppna och sluta längs långsidorna. Gå in i öppna i början på långsidan, på mitten lägg en volt och resterande del av långsidan sluta. Det fungerade bra redan från början, lite jobbigt blev det en avslutade när han kändes fin för hjälperna och jag red som jag skulle. Självklart i båda varven! Efter gårdagens enkla byten kände jag att jag ville ta igenom dom ännu bättre och idag satt dom så bra! Bättre avbrott till skritt och mycket, mycket bättre igångsättningar! Han satte verkligen under sig och tog hjälpen direkt! Vissa ggr sköt han mig ur sadeln, så pass mycket satte han sig på baken! :D
 
Avslutade när jag var nöjd. Haha, knasbollen fick något ryck på slutet och blev rätt vid just ett hörn. For iväg, kastade sig åt sidan och tyckte inte alls det var kul att gå där. Så jag tog halvlånga tyglar och skrittade på en volt i hörnet tills han slappnade av :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback