Tävling med Donnis!

Dagen började lagomt bra. Försov mig i en timme, vaknade av ett sms. Tur det, annars vet jag inte när jag hade tagit mig till stallet! Bra tävlingsledaren, bra... Kom till stallet, fixade alla boxar och spiltor för uppstallning, byggde banan, fixade sekreteriatet och allt annat som hör till. Allt rullade på och till slut var det min och Donnas tur.

Framhoppningen kändes inte alls bra. Hon bjöd på hindrena men grisnitade 2ggr. Andra gången flög jag av och när jag väl ligger där nere hör jag i högtalaren "vi kallar in pernilla larsson och donnadine på banan...". YES! Bra känsla innan. Hoppade upp, la ner räcket och hoppade över och galopperade in på banan. Första svängen nitade hon 2ggr, ena gången var mitt fel. Andra gången tycker jag att vi kom rätt men lite väl lite skänkel från min sida så ytterligare en nit. Vi fick ta om hela banan igen och då hade vi plötsligt mycket mer självförtroende, bättre flyt och en bra känsla genom hela! Jag är nöjd över vår insats :)

Tack till alla som hjälpte till på alla möjliga sätt! Speciellt till Carina och co som mockade Donnas spilta så min morgon blev lite lättare :)

Ja, jag pratar otroligt mycket med Donna under ritterna. Men det är som vi gör ;) Hahah, annars kan ni ju stänga av ljudet och slå på trevlig musik istället.

Kommentarer
Postat av: linda

Hejhej! är allt bra med dig? Blir det något besök på Göteborgs horse show iår?

2012-02-12 @ 18:38:16
URL: http://lindagustafssoon.blogg.se/
Postat av: ryttare

Är du ofta nervös innan du ska tävla?

Alltså att benen nästan viker sig? Magen pirrar?

2012-02-14 @ 17:38:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback