Mental träning

Har precis sett klart Ponnyakuten och helt plötsligt vet jag hur min hopprädsla ska lösas. Precis som Shirin (medverkande i PA) har jag hopprädsla, dock inte lika stor. Upp till 80cm går bra (ofta) men högre så sätter handbromsen in och det blir pannkaka av allt. Det känns inte alls roligt, speciellt inte då jag vet att Donna utan problem skulle kunna gå 1m klasser utan problem. Just nu skuttar vi runt på 80cm varje tävling och jag blir lika nervös och pirrig varje gång. Det är inte någon rolig känsla utan bara obehaglig.

Åter till lösningen; jag ska ta hjälp av en mental coach. Eller hitta en person som kan det där med mental träning. Och jag vet precis vem jag ska ringa. Bara personen kan plocka upp telefonen och svara så blir det bra.

Känner mig oerhört positiv och taggad inför detta, hoppas att det går att lösa så att man kan anmäla sig till hopptävlingar med en positiv känsla!

Kommentarer
Postat av: Zarah

Ja visst är PA kanon? Tänkte faktiskt använda de själv, så himla vettigt :)

2012-02-05 @ 20:22:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback