Hoppning på böjt spår

Idag stod det hoppning på schemat och jag tyckte att det var dags att börja hoppa flera hinder i följd och på böjt spår. Eleverna kan utan problem komma på en långsida och hoppa hinder i följd så jag utmanade dom och gjorde en svag båge mellan hindrena. Dom vänder upp mot långsidan, hoppar ett hinder, vid E vänder dom svagt mot kortsidan och hoppar nästa hinder. Startade med att det var 3 travbommar vid varje hinder för att dom skulle hitta vägarna på ett lugnt sätt utan att få för stor press från början. Övergick sedan till att ha en travbom, sedan lågt lågt räcke och nästa hinder ett mindre kryss. Så dom travade in på bågen och föll sedan in i galopp mot krysset. Avslutade med två kryss och galopp hela vägen.

Dom var så duktiga! Lite utmaning var det från början att hålla igång galoppen hela vägen men sedan flöt det på fantastiskt bra! Till och med Sune fick lite fart under hovarna och tyckte det var lajbans! Kan inte säga det nog många ggr; jag är såå stolt över mina elever! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback