Cavaletti med Donna

Igårkväll hade vi cavaletti och jag fick Donna :)
Värmde upp med serpentinbågar med några få skrittsteg över medellinjen i trav. Här var hon riktigt mjuk och följsam och ju mer jag vågade rida ju bättre gick hon. Galoppen tog vi på volterna och här gick hon över förväntan i båda varven. Minst lika mjuk som i traven, dock fick jag jobbad en hel del för att behålla hennes energi men något ska jag väl göra där uppe ;)

Trav in över bomserierna, mitt emellan en tydlig halvhalt (tänk trav på stället) och sväng sedan varannan höger, varannan vänster. På långsidorna öppna till E / B, 10m volt, sedan valde jag att göra tempoväxling framåt istället för fortsätta med öppna. För stunden kändes det bättre att göra så för att hålla kvar hennes energi (då jag testade med öppna först men hon segade ner så otroligt). Därefter över bomserierna igen.

Här var min ork totalt borta. Orkade knappt sitta uppsträckt i sadeln så Donnas form var inte direkt.. som den brukar, haha. För att lyfta fram de positiva sakerna så hade hon jättefint schwung och takt över bommarna, lyssnade bra på halvhalten och svarade fint framåt. Öppnan gick sådär men ändå över förväntan så jag är nöjd. I volterna red jag inte alls så dom kunde ha blivit så mycket bättre...

Efter travarbetet skulle vi räkna galoppsprång mellan de två hindren på ena långsidan. Först 5 normala, sedan korta ihop till 6 och därefter öka och rida på 4. Donna skötte sig som en pärla! Tror att både hon och jag gillade att rida på 4 språng mest... Haha, ibland måste man få busrida också! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback