10 februari - Hoppträning Donna

Gårdagens hoppträning med Donna var bland de bästa hoppassen på länge! :D

I uppvärmningen var hon riktigt mjuk och trevlig att rida, dock inte den framåtbjudning jag önskat ha men någorlunda i alla fall. Till och med i vänster varv kunde vi hålla en trevlig form och balans! Galoppen är absolut hennes starkaste gångart och igår visade hon upp sin bästa sida. Bra energi med tryck i bakkärran och en jättefin form! Hon är så fantastisk att rida dessa ggr!

Vi började med att travhoppa 2ggr och sedan hoppa samma hinder igen i galopp. Då vi hade "spökat" ut några av hindrena hoppade vi alla 1ggr innan det var dags för banhoppning.

Huset som vi kallar banan!

Första 3 hindrena gick kalasbra! Efter 3:an tappade jag stigbygeln och vek själv av från nästa hinder då jag kände att det inte skulle bli bra om jag är i total obalans. Tror att det förstörde mycket då vi fick ett kråkhopp på 4:an, dålig galopp och taxering mot 5:an som resulterade i att Donna halvt hoppade över men nitade och jag hamnade på andra sidan hindret. Haha, första avflygningen från Donna i år; check! ;) Bara hoppa upp och försöka igen! Då båda tappade lite självförtroende fick vi en nit till men sedan skärpte vi till oss och tog oss över. Bågen från 6 till 7 blev inte heller bra, 7:ans bom åkte ner och vi fick en nit på 8 efter det. Börja om igen från 6 och då kom vi runt och i mål.

För att avsluta med en lite bättre känsla än i banan så tog jag hinder 1-3 igen. Då både jag och Donna var trött fick vi två nitar till men en sista kraftansträgning så fick vi en bra känsla till slut. Ladda om inför hopptävling imorgon!

Varför skrev jag att det var ett av de bästa hoppassen på länge om det blev så mycket nitar? För att jag red med självförtroende, tvekade inte en enda gång och alla uppvärmningssprång var otroliga!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback