Terminsavslutning betyder gymkhana!

 
Hade förberett mig på hårt dressyrpass med Bomerang men det hela slutade med "fullt ös medvetslös" gymkhana med Bogard. Under uppvärmningen hade jag noll fokus, när jag ställer in mig på tävling så är det tävling! Tempoväxlingar, vändningar, start och stopp var det jag checkade av. Sedan körde det igång...
 
Tillåt mig att säga förlåt till alla människor som såg detta! Hade det varit stilbedömning hade jag blivit utesluten innan det ens börjat. Hjärnan stänger av det sunda förnuftet och vinnarskallen kommer fram. Fullt ös framåt, alldeles för stora rörelser på hästryggen som är helt onödiga och totalt störda vändningar. Stackars ponny, kan inte varit lätt att haft mig på ryggen... Dock så sprang han med öronen framåt och tyckte det var rätt så roligt ändå när jag väl bara åkte med ;)
 
Kan känna rent spontant att jag ALDRIG kommer att få rida gymkhana på någon av ridskolans ponnyer eller hästar igen. Inte så länge Camilla och Helen är kvar ;) Hahahahaha! Underhållning bjöd jag på i alla fall ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback