Svar på frågestunden

Varför slänger han av dig så sällan? För lite tårta ju!
Svar: Hahahaha, vänta du bara! Har en känsla av att det inte dröjer alltför länge till nästa gång...
 
Hur fick du för dig att du skulle köpa Lusen? :)
Svar: Har faktiskt haft tanken i flera år men det blev aldrig att jag tänkte steget längre förrän i somras. Av olika anledningar blev det inte av förrän nu men bättre sent än aldrig! Han är det bästa jag har och bara tanken på att välja någon annan häst före honom går bara inte. Så när jag bestämde mig för att bli hästägare var valet enkelt :)
 
Foto: Rebecka Borg
 
Jag hoppas att allt kommer gå bra! Har Lucifer blivit din nu? Läste på fb att han varit sjuk, vad hade hänt?
Svar: Han har varit väldigt öm i bakhovarna och blev inte bättre förrän för en vecka sedan. Så nu rider jag igång honom och när vi ser att han håller och hältan inte kommer tillbaka tar jag honom :)
 
Hur kom du fram till att du skulle köpa han? Jag gissar på att det har varit i ditt huvud ett tag då det inte är ett beslut man gör i sömnen precis :) 
Vart kommer du ha han ståendes?
Svar: Läs svaret till första frågan ovan. Han kommer att stå kvar på ÖOR fast flytta in till VIP-stallet ;) (läs privatstallet). Så ni slipper oss inte, haha!
 
Hur mycket kostar/de han ?:)
Svar: Kan känna att det endast rör mig och ridskolan :)
 
Foto: Rebecka Borg
 
Kommer han stå kvar på ridskolan? 
Hur länge sedan var det du föll för honom? haha jag förstår att det va nästan en evighet sen...öh 
Kmr ni tävla mkt till sommaren? 
och mest i dressyr eller hoppning? 
Sååå underbart att han får hamna hos dig, det behöver han! :D
 
Svar: Han kommer flytta in i privatstallet! Han kom till ridskolan våren 2003 och sedan dess har jag varit fast. En klasskompis, som då också red, sa att det kommit en skäck till ridskolan. Så fort jag gick in i stallet och såg honom var det kärlek vid första ögonkastet. Så det är lite mer än 9,5år vi har hållit ihop nu. Jag var 13 och han var 6 :)
Vi kommer att tävla så mycket så att vi båda tycker det är roligt och så att jag har råd ;) Det är tyvärr inte gratis att tävla med tanke på anmälningsavgift, uppstallninng, bensin m.m. Det blir främst dressyr vi kommer att tävla, men om han tycker det är lajbans att hoppa och har självförtroendet och kondisen för det så ska vi nog kunna starta någon hopptävling också!
Tack, vad roligt att du tycker så! :D
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback