Sidvärts och skolorna med Bomerang

 
Som sagt, red Bomerang i torsdag för Camilla. Ååh, underbara ponny! Vilken power, kraft, steg och energi han kan få till bara man hittar knapparna! Inte för att det varar särskilt långa stunder men känslan som kommer fram. Wow. Vi jobbade med grundridning, sidvärts, öppna och sluta. Snäva bågar för att få med bogarna i svängarna och bibehålla energin. Bågarna alltså... Fy tusan vad jag fick rida! Det är nog att bibehålla tempot på honom normalt men nu jämarns fick jag rida som aldrig för och det gav resultat. Mycket mer energi in i skänkelvikning A till E, därifrån in i en öppna. Allt flyter på så mycket bättre bara man har framåtbjudning i hästen! Då kan man bara sitta och styra och visa vägen! :D Den känslan är oslagbara; när allt bara klickar!
 
Grundridningen gav en härlig känsla! Speciellt galoppen! Rund och stor galopp som kom bakifrån - upp - fram. Vanligtvis får jag känslan av bakifrån - fram men jag fick till den ännu mer denna gång! Ååh, underbara känsla! Denna ponny är grym!!
 
Jag tjatar mycket om hur fina ponnyer och hästar vi har på ridskolan men vad ska man göra när det är sanningen? Jag blir totalt kär i varenda en som jag sätter mig upp på; Durum, Rambo och nu Bomerang. Rid ponnyerna om ni får chansen, coolare ponnyer får man leta efter!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback