Ny bekantskap; Bogard

 
En av de sötaste ponnyerna på ridskolan fick jag äran att rida i fredags. Bogard, liten söt C-ponny av den nättare och piggare typen. Som jag upplevt honom på lektion. Satt upp och fick smacka för att få honom att skritta på framåt på långa tyglar. Inte alls vad jag hade förväntat mig. Fick vara rätt så tydlig med honom från början för att få honom att förstå det jag ville. När det klickade förstod han allt och gick på som en klocka. Något stel i vänster sida men efter lite arbete släppte han efter, och oj vilken fin ponny jag satt på! Vilade på stegen, stadig form, fin energi, power och kraft visade han upp när jag bad om det. Jättefin i skänkelvikningarna också, flyttade enkelt åt sidan åt båda hållen och blev mer och mer positiv till arbete. 
 
För att sammanfatta det hela är denna ponny otroligt fin, positiv och lätt att arbeta med. Trots sin unga ålder så orkar han bära upp sig bara man ger honom de rätta verktygen och stöttar honom till 110%. Jag tror på denna ponny, han kommer bli grymt fin med rätt coaching och träning. Jag säger det igen; rid honom om ni får chansen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback