Massvis av spänningar som släppte

 
Vet ni? Idag var bland de mysigaste dagarna på stallet. Det enda som hörs är hästarnas frustande, knaprande på hö och några fotsteg då och då i stallgången. Radion är avstängd och det är så tyst och lugnt. Så... fridfullt är ordet jag letar efter! Från 14.00 då jag kom till då jag for 17.30. Som max var vi 2st i ridhuset samtidigt, hur skönt som helst! Rolo var lite spänd i början och förstod inte alls varför man longerar istället för rider, sötnöten. Spände upp sig och blev säkerligen 1dm högre direkt och tyckte att allt var läskigt. Men när jag började trava, oj vilka spänningar som släppte! Hon joggade runt och frustade nöjt i flera minuter och hennes muskler blev bara mer och mer avslappnade. Känslan som uppkom var riktigt häftig! Fint vilande på steget, kunde enkelt ställa om och byta varv utan att tappa takt och rytm och var hur mjuk och fin som helst i sidorna. Höll mig till endast trav och skritt idag, imorgon får hon vila och på tisdag kör vi igen. Fina Rolo, så lärorikt att rida en ungponny!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback