Helgens dressyrträning

 
Efter att ha fått testa Bomerang i torsdags var jag otroligt taggad inför helgens Gunillaträningar! Igår jobbade vi mycket med grunderna; hitta rätt arbetstempo, skänkelvikningar, svag sluta, övergångar och lite förvänd galopp. Utan problem gjorde han det jag bad om och utan att tjura eller protestera. Lite jobbigt var det vissa ggr men han kämpade på och sprang med öronen framåt. Avslutade med att göra travökningar och oj vilket schwung han fick! Kunde knappt hålla mig kvar i sadeln och bakkärran jobbade på som aldrig förr. Tror att han tyckte att det var riktigt roligt att få vara den dressyrponny som han faktiskt är! :D
 
Idag jobbade vi lite mer avancerade saker eftersom Gunilla tyckte att gårdagen kändes för lätt. Det blev mycket jobb med skolorna på olika sätt, öppna och sluta och övergångar därimellan. Därefter jobbade vi med fler delar ur Msv:C, såsom förvänd galopp och enkla byten. Varken jag eller Bomerang orkar hålla oss kvar galopp - skritt utan att tappa formen så det är väl det som inte kändes helt 100 idag. Men förvända galoppen var han såå fin i!
 
Sammanfattningsvis är jag otroligt nöjd med helgens träning! Nästa gång blir det förhoppningsvis min egen häst jag sitter på om inget annat händer! DAGS ATT TAGGA FÖR 2013!
 
Får ni chansen att rida Bomerang, ta den. Jag har underskattat den ponnyn så otroligt mycket, han är lätt top-2 bland de coolaste dressyrponnyer vi har på ridskolan! En läromästare av högsta grad och högt utbildad. Han lär ut så otroligt mycket bara man är ödmjuk och läser av honom. Finfina ponny! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback