Grundridning är viktigt

Foto: Henny Hellström
 
Red finaste Rolo både igår och idag. Jobbar på samma sätt varje pass; se till så att start och stopp fungerar, att hon följer tygeltagen och har en trevlig framåtbjudning. När det fungerar lägger jag in stora volter och byter varv ofta blandat med ridning på raka spår.I galopp står jag i lätt sits och låter henne rulla på runt fyrkanten och stora volter. I traven har hon börjat slappna av mer och mer och följer enkelt mina hjälper. Trevlig arbetsform där hon kommer till sin rätt och orkar ligga kvar i. I galoppen är det lite jobbigare; där faller hon lätt inåt och tar inte riktigt de vändande hjälperna som man önskar. Men det blir bättre för varje dag som går så inom några få dagar är hon sitt fina och trevliga jag igen! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback