God morgon underbara fredag!

 
Äntligen fredag! Bästa dagen på hela veckan då det är sista arbetsdag inför helgen! Känns nästan som att jag har 3 dagar helg då jag slutar 14.00 på fredagar ofta, man har ju halva dagen kvar. Dagens planer blir jobb 06.00-14.30, lunch med arbetskollegan jag jobbar med för dagen och sedan direkt ut till stallet. Buslus ska skrittas (vilket han fortfarande tycker är skittråkigt...) och sedan intar jag min plats som mentor för tävlingsgruppen!
 
Vad menas med att du är mentor för tävlingsgruppen?
Eftersom jag ska bli hästägare så kommer jag inte rida kvar på fredagarna men jag vill ändå inte lämna gruppen helt. Så efter en diskussion med Helen kom vi överens om att jag ska fungera som en mentor för dom! Jag kommer att hålla i extra teorilektioner med inriktning träning och tävling, jag kommer att finnas på plats på träning för att följa allas utveckling till 110%, finnas till på hemmatävlingar för att peppa och coacha och till slut troligtvis följa med på tävlingar utanför klubben. Jag är även Helens extrahand och hjälpa till där det behövs. Ser verkligen fram emot 2013 då jag själv kommer tävla och även coacha ett gäng tävlingsryttare! :D

Kommentarer
Postat av: sofiaa vikman

Detdär med mentor lät himla smart!
Speciellt om man är ny ute på¨tävlingarna och vill åka ut och tävla, kmr bli super :D

Svar: Ja, det känns jättekul att jag får möjlighet att coacha och stötta blivande tävlingsryttare då jag själv saknade en sån i den åldern :)
Pernilla Larsson

2012-12-07 @ 15:02:31
URL: http://wikman.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback