Dan före doppardan

Goder dagen-före-doppardagen på er!
 
Idag ska ni få höra har det hänt något riktigt roligt! Pygmén tyckte att hon har fått dålig syn (eller någon annan anledning) så jag fick bli ompysslad i hovslagarspiltan. Tror att hon har börjat ta min status på allvar nu. Ja, alltså att jag är en prins. Manen borstad, hela jag ryktad och svansen ansad. Ja, alltså. Det här med svansen. Tycker att jag har coolaste svansen i stallet, lite läckra slingor i och tjock och fluffig. Kan känna att jag är lite rädd om den. Men vet ni vad pygmén gör?! Hon tar fram saxen! Jaja... den släpade i marken men hallå?! STORLEKEN HAR BETYDELSE! Fast alla försöker intala mig att det är tvärtom men det tror jag inte ett skvatt på.
 
Åter till det roliga. Idag åkte sadel och remmar på och ut i ridhuset vi styrde! Energin bara spratt runt i kroppen och trots mina försök till att knuffa på för att pygmén skulle gå fortare tyckte hon att jag skulle gå i hennes takt. Men hallå?! Det tar ju sååå mycket längre tid! Väl där inne tyckte jag att jag kunde få springa utan henne, hon tog sig ju aldrig upp i sadeln. Så jag sprang runt och försöka snabba på det hela men med dom där korta taxbenen så kommer man inte långt. Så jag bestämde mig för att stå still under någon sekund. Pygmén trodde att hon kunde lura mig genom att hoppa upp från fel sida men oj så fel hon hade! När foten var i stigbygeln och hon var på väg upp sprang jag glatt iväg och hon ramlade ihop. HAHAHAHAHAHA! Roligaste stunden på dagen!
 
Sedan var jag ju tvungen att skärpa mig lite. Man vet aldrig vad hon kan hitta på när hon väl sitter där uppe. Äntligen är vi igång igen! Styrkeövningar i skritt hela passet, jobbigt när man varit på semester så länge! Och vilka krav sedan! Att jag ska bära upp mig själv OCH henne när hon själv bara sitter där som en hösäck på snålskjuts? Jag förstår då ingenting, människans logik är inte direkt... Genomtänkt.
 
Imorgon är det julafton. Jag förväntar mig paket upp över öronen. Pygmén kan gärna fylla hela boxen full med morötter, äpplen och annat gott. Ska skicka iväg min slav Hugo att springa iväg med min önskelista till pygmén så att hon inte kommer med något helt onödigt. Som en grimma eller nått. Det går ju inte att äta.
 
/ Buffalo, den vilde, Mulle

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback