Då kör vi igen

Dags att uppdatera om läget. Som säkert många vet så kommer jag att bli ägare till världens finaste Lucifer! Äntligen har man tagit beslutet! Tråkigt nog gick han och blev rejält halt för 3 veckor sedan, men under helgen som gått har han bara blivit bättre och bättre och i måndags när vi longerade kunde vi inte se något. Ja, de få stegen som han travade. Det var mest bockningar, stegringar och annat bus som han tyckte passade bättre. Så just nu är han på igångsättning och jag är världens tråkigaste människa som tvingar han att skritta 30min om dagen. Tänk vad mycket man kan galoppera på den tiden... Men snart hoppas jag att vi kan börja trava och när han är mer igång så kommer kontrakt och allt att skrivas!
 
Sötaste Rolo hjälper jag till och utbildar för fullt. 1-2ggr i veckan rider jag henne och när det finns möjlighet står hoppträninng på schemat. Hon är så positiv, arbetsvillig och lättlärd och det är en ära att få rida henne! Trots att hon är en liten C-ponny känns det inte alls när man sitter där uppe. Hon blir bara finare för varje dag och just nu sitter galoppfattningarna riktigt bra och skänkelvikningarna förstår hon mer och mer. Kommer bli en riktigt fin ponny i bäda grenarna när hon har kommit så långt i utbildningen!
 
Annars jobbar jag och står i. HFA är igång för fullt och på lördag är det avslutning för terminen. Jobbar heltid på Brux för tillfället, jobben bara rullar in och jag njuter i fulla drag. Nästa helg drar Luciashowen igång på stallet och snart står julen på glänt. Mycket med andra ord, precis som det ska vara! Äntligen är bloggen igång igen också! Gillar ni nya designen? Allt är inte klart än men det mesta.

Kommentarer
Postat av: Moa

Gud vad fin din blogg har blivit !

Svar: Tack, roligt att du gillar den! :D
Pernilla Larsson

2012-12-05 @ 21:37:34
Postat av: Mathilda

Äntligen är du tillbaka här, har saknat dina inlägg! :)

Svar: Vad roligt att du tycker så! :D
Pernilla Larsson

2012-12-05 @ 22:38:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback